Poniedziałek, kwiecień 14, 2025
W marcu 2025 r. amerykańskie linie lotnicze zmagały się ze słabszym popytem na podróże lotnicze, co przyczyniło się do wolniejszego wzrostu w branży. Ten trend zbiegł się ze spadkiem kosztów transportu o 0.9%, spowodowanym głównie spadkiem cen benzyny o 14.4% i 2% obniżką cen biletów lotniczych. Czynniki te w połączeniu ze zmieniającym się zachowaniem konsumentów i niepewnością gospodarczą stworzyły dodatkowe wyzwania dla linii lotniczych, ponieważ borykają się one z niższymi przychodami i skorygowanymi prognozami wzrostu.
Miesięczny raport BTS za marzec 2025 r. wskazał, że największy wpływ na spadek wskaźnika CPI miały obniżki cen benzyny, a ceny biletów lotniczych również kontynuowały trend spadkowy ze względu na zmieniające się wzorce popytu w branży lotniczej.
Ten spadek wydatków na transport miał odpowiedni wpływ na wyniki finansowe amerykańskich linii lotniczych. Jeden z czołowych przewoźników, który opublikował swoje wyniki za I kwartał do 1 kwietnia, odnotował niekorygowany dochód netto w wysokości 9 milionów dolarów i zysk operacyjny w wysokości 240 milionów dolarów. Jego przychody operacyjne wzrosły o 569% rok do roku (r/r), osiągając 2 miliardów dolarów. Jednak jego niekorygowana marża operacyjna spadła o 14%, pomimo 11% spadku kosztów związanych z paliwem, ponieważ koszty niezwiązane z paliwem wzrosły o 7% r/r.
Natomiast inna duża tania linia lotnicza, która 10 kwietnia poinformowała inwestorów o słabszych od oczekiwanych wynikach za I kw. Chociaż linia lotnicza przewidywała 1% wzrost przychodów i przepustowości, popyt na podróże lotnicze w marcu był mniejszy niż oczekiwano. Ten spadek popytu doprowadził do powszechnych obniżek cen biletów i promocji, które były szczególnie problematyczne ze względu na zależność linii lotniczej od rezerwacji w najbliższym czasie. W odpowiedzi linia lotnicza zdecydowała się zmniejszyć swoją przepustowość w II kw., głównie w dni poza szczytem, takie jak wtorki i środy, i oczekuje, że wzrost jej przepustowości w II kw. będzie niższy od jednocyfrowego w ujęciu rok do roku (r/r).
Inni główni amerykańscy przewoźnicy, w tym ci o znaczących udziałach w rynku, również wyrazili obawy o spadający popyt w marcu. Jedna linia lotnicza skorygowała swoją prognozę przychodów za I kwartał, pokazując płaski wzrost rok do roku, w dół z wcześniejszej prognozy wzrostu o 1% do 3%. W związku z tym linia lotnicza skorygowała swoją prognozę zysków, spodziewając się większej skorygowanej straty na akcję w wysokości od 5 do 0.60 USD, w porównaniu z poprzednią prognozą straty od 0.80 do 0.20 USD. Podobnie, inny duży przewoźnik obniżył swoją prognozę wzrostu przychodów na dostępną milę siedzenia (RASM) do zaledwie 0.40% do 2%, w dół z poprzedniej prognozy 4% do 5%, powołując się na spadek rezerwacji w wyniku trwających wyzwań makroekonomicznych. Trzeci przewoźnik również ostrzegł przed niestabilnym popytem, który wpłynął na jego dostępne mile siedzenia (ASM), prognozując spadek przepustowości o 7% do 4%, w porównaniu z poprzednią prognozą 5% do 2%.
W marcu 2025 r. amerykańskie linie lotnicze zmagały się ze słabnącym popytem, co przyczyniło się do spadku kosztów transportu o 0.9%, spowodowanego niższymi cenami benzyny i niższymi cenami biletów lotniczych.
Te tendencje są spotęgowane przez ciągłą niepewność w szerszym otoczeniu ekonomicznym, ze zmieniającymi się amerykańskimi politykami taryfowymi, które zwiększyły zmienność w branży turystycznej i lotniczej. To wywołało obawy wśród inwestorów, jeszcze bardziej zaciemniając perspektywy ekonomiczne zarówno dla sektora lotniczego, jak i szerszego rynku.
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025
Piątek, kwiecień 18, 2025